پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4858
-
الف
+

نگاهی به کارنامه حرفه‌ای محمدعلی کشاورز

به مناسبت درگذشت محمدعلی کشاورز ، نگاهی به کارنامه هنری و حرفه‌ای این هنرمند فقید خواهیم داشت.

به مناسبت درگذشت محمدعلی کشاورز، نگاهی به کارنامه هنری و حرفه‌ای این هنرمند فقید خواهیم داشت.

به گزارش آی‌فیلم، محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، ظهر امروز مورخ بیست و پنجم خردادماه به دلیل عارضه کلیوی پس از گذراندن یک دوره سخت بیماری، دارفانی را وداع گفت.

این بازیگر سینما و تلویزیون ایران، فعالیت هنری خودش را از سال ۱۳۳۹ با بازی در تله تئاتر «خودکشی» به کارگردانی "علی نصیریان" آغاز کرد و پس از آن با حضور در نمایش‌هایی همچون «ویولن‌ساز کره‌مونا»، «آنتیگون»، «آندورا»، «ادیپوس شهریار»، «بازی استریندبرگل» به روی صحنه رفت.

کشاورز پس از حضور بر صحنه تئاتر، از سال ۱۳۴۷  وارد تلویزیون شد و در سریال‌های «دایی‌جان ناپلئون»،«آتش بدون دود»، «هزار دستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان»، «پدر سالار» و «گرگ‌ها» به ایفای نقش پرداخت.

از جمله نقش‌های برجسته این هنرمند فقید بازی در فیلم سینمایی «مادر» به کارگردانی علی حاتمی است. او در این فیلم سینمایی در نقش "محمد ابراهیم" پسر بزرگ خانواده حاضر شد و توانست با حضور در کنار دیگر بازیگرانی از جمله "اکبر عبدی"، "امین تارخ"، "جمشید هاشم‌پور"، "اکرم محمدی"، "رقیه چهره‌آزاد" و ... نقشی ماندگار از خودش ثبت کند.

همچنین محبوبیت کشاورز این استاد بازیگری محدود به پرده سینما نمی‌شود، بلکه درخشش کشاورز در سریال «پدر سالار» باعث محبوبیت و معرفی بیش از پیش او به مردم شد و همچنان بسیاری از مخاطبان تلویزیون این بازیگر کشورمان را با عنوان "پدرسالار" می‌شناسند.

بیشتر بخوانید

"پدرسالار" درگذشت

اوج خشم و استیصال «پدرسالار»

پیام هنرمند پیشکسوت در سالروز ۹۰ سالگی‌اش

محمدعلی کشاورز ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای‌هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

بیشتر بخوانید

سردیس‌هایی از «هزاردستان» در شهرک غزالی

کشاورز: سریال «کهنه‎سوار» حکایت جوانمردی و فتوت است

کشاورز برای بازی در فیلم سینمایی «مادر» ساخته "علی حاتمی" نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. همچنین او در بازیگری، همراه علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، داود رشیدی و عزت‌الله انتظامی جزو پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

عیادت محمدعلی کشاورز و برخی هنرمندان از جمشید مشایخی

گفتنی است، آخرین نقش‌آفرینی این بازیگر در فیلم سینمایی «فرزند صبح» به کارگردانی "بهروز افخمی" در سال ۸۳ بود و در تلویزیون در سال ۸۶-۸۷ با سریال «پاتوق» ساخته "شاهین باباپور" مقابل دوربین رفت.

م ن/

نظر شما
ارسال نظر